29 milliárdnyi PPP-konstrukciót vált ki Palkovics
Palkovics összesen 12 projekt kiváltásáról írt alá szerződést.
Palkovics összesen 12 projekt kiváltásáról írt alá szerződést.
Az oktatásért felelős államtitkár szerint fontosak a mérések, de a hangsúly akkor is a gyerekek tudásán van. A kormányt nem sokkolták annyira a tragikus PISA-eredmények, mint másokat, de azért januárban elolvassák az erről szóló jelentést. Palkovics László felvetette, hogy a számítógépes kitöltés is gondot okozhatott a magyar gyerekeknek.
Az államtitkár egy háttérbeszélgetésen elmondta, Magyarország nem akar kiszállni a PISA-ból, de azt is kifejtette, szerinte mi okozhatta a rossz eredményt.
A miniszterelnök gondosan kerüli, hogy a minisztere személyi felelősségét firtassák a PISA-felmérések ügyében.
Lesújtó eredménnyel zárult a 2015-ös PISA-teszt, a magyar diákok teljesítménye nagyon visszaesett, arányaiban a jól teljesítők is kevesebben vannak az OECD átlagnál. Az oktatási államtitkár magyarázkodik, a miniszterelnök nem.
A magyar oktatás igenis működik. Mint büntetőtábor és rituálé. Követeljük a PISA-paralimpiát!
Ha más méréseket is hozzáveszünk, már nem is olyan rossz a helyzet - érvelnek az oktatás szereplői.
Először októberben lehetett hallani arról, hogy a BME jól jövedelmező üzleti kara az ELTE-hez kerülhet. Akkor az oktatásért felelős államtitkár cáfolta, hogy ők találták ki az átszervezést.
A tüntetésen többek között az is elhangzott, hogy a GTK vezetése sosem akart kiválni a BME-ből. A beszédek után a Sóhajok hídjánál mécseseket helyeztek el a hallgatók.
Továbbra sem látni tisztán, hogy valójában kinek az ötlete volt, hogy a BME Gazdaságtudományi Kara átkerüljön az ELTE-hez. A kar hallgatói mindenesetre a BME-n maradnának, és visszakövetelik felfüggesztett rektorukat.
Szinte biztos, hogy rosszul járna a BME, ha az ELTE-hez kerülne a jelentős bevételt generáló Gazdaságtudományi Kara.
Több mint 30 - eddig alap vagy osztatlan képzésben megjelölhető szakot számol fel az oktatásirányítás. Olyanokat is, amiért korábban még tüntettek.
Az oktatási államtitkár szerint a korábban tervezett 2018 helyett leghamarabb a 2019-es tanévtől léphet életbe az új nemzeti alaptanterv. Palkovics László egy keddi háttérbeszélgetésen azt is mondta: jövő héten levélben tájékoztatják az önkormányzatokat az intézmények működtetésének átvételi menetrendjéről.
A hazai orvosképzés megújítását nevezte az elkövetkező évek egyik kiemelt feladatának az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) oktatásért felelős államtitkára vasárnap Debrecenben.
Totális a fejetlenség a szakgimnáziumokban, ráadásul a most bevezetett átalakításokkal évente több tízezer diák érettségije vált kérdésessé. Van-e innen kiút, vagy csak egyre mélyebbre süllyedünk? Élő videóinterjúnkban Sulyok Blanka szaktanárral beszélgetünk.
Közös ügyünk, hogy magasabb minőséget nyújtó, teljesítményelvű felsőoktatást hozzunk létre - mondta az oktatási államtitkár.
Miközben az oktatási államtitkár arról fantáziált, hogy elkezdhetnénk beszélni a 9 órai iskolakezdésről, van olyan suli, ahol három nulladik órát is beraktak a diákoknak. Önöknél mi a helyzet?
A miniszter megnyitotta a tanévet, azt mondta, az új év nemcsak azoknak egy új kezdet, akik életükben először vannak az intézményben, hanem a tanároknak, kormányzati szereplőknek is, hogy jobban csinálják, mint tavaly. Az oktatásért felelős államtitkár örömteli és nyugodt tanévet kívánt.
A rövidebb nyári szünidő tervéről faggatta a kormányt az MSZP. Korábban olvasóink többek között azért nem pártolták az elképzelést, mert akkor már nagyon meleg van az osztálytermekben, és most az is kiderült, az országban több mint négyszáz iskola üzemel panelépületekben.
Deutsch Tamás szerint a most elkészült a Digitális Oktatási Stratégia révén Magyarország 2020-ra eljuthat oda, hogy a digitális írástudás és -használat, az internet elterjedtségének tekintetében, a pedagógusok digitális felkészültségében, az oktatás digitalizáltságában megelőzze az Európai Unió átlagát.